Autentificare


Conectare cu Facebook
cont nou?
parola uitata?

G1. Comunicarea valorilor si principiilor de comportament etic

Scris de: REPER21


 

COMPORTAMENT ETIC = setul de valori şi principii care ghidează conduita individuală. Pentru că nu doar organizaţiile, ci şi persoanele trebuie să fie în ton cu Responsabilitatea Socială!

COMUNICAREA = tehnicile pe care le folosiţi pentru a informa şi a fi informaţi. Dar, atenţie, şi pentru a “seduce”… Pentru o promovare eficentă a normelor etice, trebuie să sensibilizaţi, să inspiraţi, să mobilizaţi!

 

PISTE DE ACŢIUNE!

Acordul de parteneriat. Procesul de identificare, explicitare şi formulare a valorilor şi principiilor care stau la baza proiectului este unul complex, de durată, însă vital pentru o construcţie sănătoasă a  parteneriatului şi, în fond, pentru ceea ce înseamnă ideea de bună guvernanţă.

- Codul de conduită. La lansarea proiectului, elaboraţi un document sintetic şi clar, care să ofere tuturor celor implicaţi în proiect (echipa de implementare, beneficiarii, alţi stakeholderi) o privire cuprinzătoare asupra normelor etice asumate de către echipa de management.

- Raportul final. Implicaţiile etice ale proiectului trebuie evaluate, interpretate şi incluse în raport. Acest demers vă permite să reţineţi resursele umane, partenerii, dar şi să atrageţi alţii noi! Comportamentul etic din proiectul actual reprezintă un factor critic de succes pentru proiectele viitoare!

 

Nu evitaţi să abordaţi aspectele etice sub pretextul că sunt “subiective”! Practicaţi “managementul etic”, pentru a identifica, pilota şi comunica valorile şi principiile de referinţă pentru proiectul vostru. Când ele sunt insuflate echipei, fac minuni! Dau naştere unui context de lucru propice colaborării şi concentrării eforturilor tuturor spre obiectivele comune!

Deprinderile şi conduitele pe care echipa voastră le-a descoperit şi dezvoltat în timp (ca răspunsuri la situaţiile de incertitudine din trecut) nu trebuie busculate, ci utilizate pozitiv! Managementul etic este eficace dacă este coerent cu “cultura organizaţională”, deja existentă!

Vă comunicaţi valorile şi principiile? Dar asta nu înseamnă că mesajul vostru va fi recepţionat! Dacă este recepţionat, nu înseamnă că va fi înţeles! Dacă este înţeles, nu înseamnă că destinatarii voştri îşi vor schimba comportamentul. Şi chiar dacă şi-l schimbă o dată, asta nu înseamnă că îmbunătăţirea va fi una de durată! Provocarea este să gestionaţi procesele etice în mod pragmatic, pentru transformarea valorilor şi principiilor în practici şi obişnuinţe!






Termeni si Conditii    Contact

Reper 21


Un proiect al Asociatiei REPER21 © 2010

License

Except where otherwise noted, content on this site is licensed under a
Creative Commons Attribution 4.0 International license.

Gazduit de HostX.ro